Craps

A craps egy két kockával játszott népszerű kaszinó játék, melyet korlátlan számú játékos játszhat. A játékosok fogadhatnak a kockadobás eredményére vagy kockadobás sorozatokra. A játékosok a bank ellen fogadhatnak. Online kaszinóknál általában mindig mi dobunk, kivéve ha élő krupiéval játszunk.

Játékmenet

Kaszinókban a játékot asztalon játszák, melyen fel vannak tüntetve a különböző kimenetek, melyekre lehet fogadni. A résztvevő játékosok egymás után két kockával guritanak, az épp guritó játékost shooternek nevezik. Minden játékos fogadhat a guritás eredményére ha chipeket helyez az asztal megfelelő részére.

A shooter köteles fogadni a Pass vagy a Don't pass vonalra.

Az első dobás után több lehetőség áll fenn. Ha az első játékos 2,3 vagy 12 pontot ér el, ezt crapsnek is nevezik és ezzel minden játékos, aki a Pass-re fogadott veszít. Ha a játékos 7 vagy 11 pontot ér el, a Pass fogadások nyertesek. Ha más pontszám jön ki, ezt point-nak nevezik (vagyis a dobó beállitja a point-ot), és a játékosnak addig kell dobni, amig ezt a számot újra eléri vagy 7-est dob, amivel veszít.

Craps Alap2

Fogadási lehetőségek

Vonalfogadások

Pass line

Ez az alap fogadás, mellyel a shooter arra fogad, hogy nyer. A pass line fogadást azonnal megnyered, ha 7-et vagy 11-et dobsz. Bármilyen más értéket point-nak neveznek, és a játékosnak addig kell guritania ezután, amig ugyanennyit  vagy 7-et gurít. Ha sikerül elérni a point-ot mielőtt 7-est dob, akkor ez a fogadás nyertes.

Don't pass line

Ezzel arra lehet fogadni, hogy a shooter veszít, vagyis majdnem a Pass line ellentéte. Ha az első dobás 7 vagy 11, a fogadás vesztes, ha 2 vagy 3 akkor a fogadás nyertes. Egy 12-es dobás döntetlent jelent. Amennyiben az első dobás nem ezen számok egyike, akkor a fogadás vesztes, ha a játékos eléri a point-ot és nyertes, ha a játékos 7-est dob mielőtt eléri a point-ot.

Come

A come fogadást úgy kell elképzelni, mintha egy teljesen új Pass line fogadást kezdenénk a következő dobástól, függetlenül attól, hogy épp melyik volt a kezdő dobás. Come fogadást csak azután tehetünk, miután az aktuális játékos beállitotta a point-ot. Ha a játékos ezután 7 vagy 11-et dob, nyertes a fogadás, 2, 3 és 12 esetén pedig vesztes. Ha más szám jön ki, akkor a dealer a fogadást elhelyezi a megfelelő szám mezőjében. Ha a dobó eléri ezt a számot mielőtt 7-est dob, nyertes a fogadásunk. Sokan ezzel biztositják be magukat a 7-es ellen.

Don't come

Ezt a fogadást két körben játsszák. Ha az első körben 2 vagy 3 jön ki, akkor nyertes, ha 7 vagy 11, akkor vesztes. 12-es gurítás esetén push. Más szám esetén a dealer elhelyezi a tétet a megfelelő szám mezején és megkezdődik a második kör, amely akkor nyertes, ha a dobó 7-et dob, mielőtt elérné a point-ot. Erre is csak a point beállítása után lehet fogadni. 

Fogadás egyszerű gurításra

Az ilyen fogadásokról egyetlen gurítás után el lehet dönteni, hogy nyertesek vagy vesztesek. Itt konkrétan számokra lehet fogadni, és a számoknak megfelelő mezőbe kell a tétet tenni.

Fogadás gurítás sorozatra

Ezek olyan fogadások, amelyeknek egy gurítás után nem lehet eldönteni a kimenetelét. Sok ilyen fogadás esetén bekövetkezhet az, hogy a shooter eléri a beállított point-ot mielőtt a fogadás kimenetele eldönthető. Általában ilyenkor ezek nem működő fogadások, de ez változhat különböző kaszinók esetén.

Nyereményszorzók táblázata

FogadásSzorzó
Pass / Come 1:1
Dont't pass / Don't come 1:1
Yo, 3, Hi-Lo 15:1
2, 12 30:1
Craps 7:1
C & E 3:1 craps-re
7:1 11-re
Any 7 4:1
Field 1:1 3,4,9,10,11 esetén
2:1 2 esetén
3:1 12 esetén
Horn 27:4 2 és 12 esetén
3:1 3 és 11 esetén
Whirl 26:5 2 és 12 esetén
11:5 3 és 11 esetén
push 7 esetén
Hard way 4, Hard way 10 7:1
Hard way 6, Hard way 8 9:1
Big 6, Big 8 1:1
Place 4, Place 10 9:5
Place 5, Place 9 7:5
Place 6, Place 8 7:6
Buy 4, Buy 10 2:1
Buy 5, Buy 9 3:2
Buy 6, Buy 8 6:5
Lay 4, Lay 10 1:2
Lay 5, Lay 9 2:3
Lay 6, Lay 8 5:6

A fogadási lehetőségek kaszinónként változhatnak, akárcsak a kifizetési arányok, ezért ezt mindig érdemes megnézni játék előtt.