Rulett
A rulett az egyik legnépszerűbb kaszinó játékok közé tartozik és a legtöbb kaszinóban megtalálod, online kaszinóknál meg mindenhol ott van. Több változata is ismert, ezek közül a legnépszerűbbek a francia, az amerikai (duplanullás) és az európai rulett.
Az első, jelenleg is használatban levő változata 1796-ban jelent meg Párizsban, ezt Jaques Lablee le is írja La Roulette, ou le Jour cimű regényében. A duplanullás rulett a 19. században terjedt el amerikában, majd az aranyláz idején óriási lett a népszerűsége.
A rulettkerék
Ez egy nagyméretű fatányér, amelyben fogantyúval ellátott korong forog szabadon; a korong szélén kis rekeszek sorakoznak, mellettük az 1-36 számok, valamint a 0 (az amerikai rulettben a 00 is) van feltüntetve.
A rulettkeréken 1-től 36-ig találhatók a piros és fekete számok, valamint egy vagy két zöld számot is találsz a keréken, a 0-t és a 00-t. A 00-t (duplanulla) az amerikai változatban használják. A számok a következő sorrendben követik egymást:
- Egy nullás kerék
0-32-15-19-4-21-2-25-17-34-6-27-13-36-11-30-8-23-10-5-24-16-33-1-20-14-31-9-22-18-29-7-28-12-35-3-26 - Dupla nullás kerék
0-28-9-26-30-11-7-20-32-17-5-22-34-15-3-24-36-13-1-00-27-10-25-29-12-8-19-31-18-6-21-33-16-4-23-35-14-2
Az asztal
Az asztalon vagy táblán megtalálható mind a 36 szám, a megfelelő szinekben és az egy vagy két 0. A számok 12 oszlopba vannak rendezve. A számmezők közül az 1-től 36-ig számozott mezők három oszlopban sorakoznak: az első sorban 1, 2, 3, a második sorban 4, 5, 6 stb. Ezek a számok színt is viselnek, minden szám vagy piros, vagy fekete. Az első sor fölött van a háromszoros szélességű 0 mező. (Az amerikai rulettben ezen a területen két mező osztozik, 0 és 00 jellel.) A tábla másik végén, a 34-36 mezők alatt három mező van P, M és D jellel (premier, moyen, dernier).
A számokon kivül megtaláljuk az egyszerű tétek rubrikáját (piros/fekete, páros/páratlan, 1-18/19-36). Az egyszerű tétek kétesélyesek, igy duplán fizetnek, ha eltaláltuk. A 0 miatt a nyerési esély kisebb, mint 50%, pontosabban 48,64%.
Az egyszerű tétek felett találhatóak a tucatok rubrikái, igy 12 számonként lehet fogadni (1-12, 13-24, 25-36). A nyereményarány itt 3:1-hez.
A rulett szabályai
A játékosok célja a rendelkezésünkre álló pénzösszeggel minél tovább játékban maradni. A bank célja a játékosok pénzének elnyerése.
A játékosok lépés gyanánt zsetonokat helyeznek a tábla tetszőleges mezőire, tetszőleges számban.
Ha mindenki tett, a krupié megpörgeti a rulettkereket, majd beledobja a rulettgolyót, ami egy idő után kiköt valamelyik rekeszben: ennek száma a nyerőszám.
A krupié az összes tétről megállapítja, nyert-e. Ha egy tét olyan mezőn van, ami megfelel a nyerőszámnak, a tét tulajdonosának visszaadja a tétet és a nyereményt is, amit a bankból fizet ki. A vesztes téteket a krupié besöpri a bankba.
Ha egy játékosnak elfogytak a zsetonjai, vesztett. Ha a banknak fogyott el a zsetonja, akkor a játékosok bankot robbantottak és a játék a bank vereségével ér véget.
Tétek
- Egy szám
Valamelyik számra. (pl. 35) - Két szám
Két szomszédos szám (például 8 és 11) közötti elválasztóvonalra. - Három szám
Az egy sorban fekvő három szám (például 7-8-9) végén a vonalra. (11; 12,33/12,66) - Négy szám
Négyzetesen fekvő négy szám (például 22, 23, 25 és 26) közepére. (8; 9,25/9,5) - Öt szám
A 0, 00, 1, 2 és 3 számokra (csak az amerikai rulettben). (6; -/7,6) - Hat szám
Két sor (például 4-5-6-7-8-9) szélének érintkezésére. (5; 6,16/6,33) - Oszlop
A P, M vagy D betűs mezőre. Az illető oszlopba eső számokra fizet (a 0 és a 00 egyik oszlopba sem esik), például a M a 2, 5, 8, 11 stb. számokra. (2; 3,08/3,16) - Tucat
Az 1-12, 13-24 vagy 25-36 feliratú mezőre. (2; 3,08/3,16) - Két oszlop (Nem mindenhol elfogadott.)
A P és M, avagy az M és D betűs mezők határvonalára. A választott két oszlopba eső számokra fizet. (1,5; 1,54; 1,58) - Piros vagy fekete
A megfelelő színnel jelölt mezőre. Az adott színű számokra fizet. (1; 2,05/2,11) - Passe vagy manque
A passe az 1-18, a manque a 19-36 számokra fizet. (1; 2,05/2,11) - Pair vagy impair
A pair a páros (de nem 0 vagy 00) számokra, az impair a páratlanokra fizet. (1; 2,05/2,11)
Ha mindenki megtette tétjeit, megpörgetik a rulettkereket és beleejtenek egy
golyót. Amikor a golyó megáll a 37 (az amerikai rulettban 38) rekesz valamelyikében, az odaírt szám nyer. Az ennek megfelelő tétekre kifizetik a nyereményeket, a vesztes tétek a bankba kerülnek.
Ingyen Rulett
Próbáld ki a játékot ingyen, regisztráció, illetve befizetés nélkül. Amennyiben tetszik a játék, akkor kipróbálhatod valós tétért is a cikk végén található kaszinóteremnél/kaszinótermek egyikénél.